Misschien is de vacuüm rembekrachtiger de meest voorkomende vorm van de booster die wordt gebruikt in de remsystemen van een moderne auto. Deze rembekrachtiger werkt op alle wielen tegelijk. Een rembekrachtiger is nodig om de inspanning van het rempedaal met behoud van de productiviteit van de bedrijfsrem te reduceren. Tegenwoordig hebben zelfs kleine auto’s een rembekrachtiger.
Dus, hoe en op welk beginsel werkt de booster? Het lichaam is verdeeld in twee containers door een schot. Een stang passeert het membraan. Een uiteinde van de stang is op het rempedaal bevestigd. De tweede drukt op de hoofdremcilinder ventiel. Een van de groeven is verbonden met de motor inlaatspruitstuk met behulp van een pijp. Wanneer de motor aan staat, zijn het inlaatkanaal en de booster container verbonden met de collector waardoor depressie optreedt. De booster heeft twee kleppen: lucht en vacuüm kleppen.
Wanneer op het rempedaal wordt gedrukt, staan de kleppen in verschillende posities: de vacuüm klep ,tussen twee booster holten, is open, waardoor een vacuüm-aan beide zijden van het membraan ontstaat en de luchtklep is gesloten. Wanneer de bestuurder het rempedaal indrukt, begint de staaf te bewegen en regelkleppen wenden tot een andere positie. De vacuümklep blokkeert de communicatie tussen de holten en de luchtklep maakt het mogelijk om lucht tot in de holte gelegen tussen het membraan en het pedaal te krijgen. Aan een zijde van het membraan is er depressie van de motor anderzijds is er de atmosferische druk. Dor dit principe kan de bestuurder vertragen zonder veel inspanning.
Heeft u behoefte aan een rembekrachtiger? Bezoek onze online shop. En u krijgt een gegarandeerde kwaliteit van de onderdelen, snelle levering en een uitstekende service. We zijn blij om u een dergelijke auto-onderdelen zoals servo cilinder, brandstoftank en nog veel meer aan te kunnen bieden.
Remkrachtregelaar voor