Gebreken aan de geleiderol
- lager falen;
- mechanische beschadiging van het roloppervlak.
Symptomen van gebreken aan de geleiderol
- gebrom en fluiten wanneer de over de vaste rol beweegt;
- gepolijst oppervlak van de riem;
- ruis in de riemaandrijving gedeelte;
- aanzienlijke speling;
- verhoogde trilling (bij dieselmotoren);
- zichtbare beschadigingen van de wals en de riem.
Oorzaken van gebreken aan de geleiderol
- binnendringen van zand, stenen en andere vreemde voorwerpen tussen de wals en de riem;
- verhoogde wrijving van de rol tegen de riemaandrijving beschermhoes;
- verschuiving van de riem door ondeskundige montage roller;
- mechanische beschadiging van de buitenste ring of de geleiderol zijwand;
- onjuiste riemspanning;
- speling in het vaste rollager;
- veronachtzaming van de aanbevelingen van de fabrikant ten aanzien van de levensduur van het onderdeel.
Inspectie
U kunt het onderdeel defect door indirecte externe tekenen constateren. Er zijn een aantal problemen bij het identificeren van de vaste rolstoringen. De prestaties van het defecte onderdeel gaan niet altijd vergezeld van een kenmerkend fluitje.
Zelfs ervaren automobilisten verwaarlozen vaak inspectie en vervanging. Daarom raden wij regelmatig geplande vervanging van de vaste rol aan.
Vervanging van gebreken aan de geleiderol
Maak er een gewoonte van om de vaste rol tegelijk met de riem te vervangen. Het wordt algemeen aanbevolen riemen elke 60-90000 kilometer te vervangen. Negeer deze regel niet: de prijs van het vervangen van de vaste rol is uiteindelijk veel lager dan de kosten van de motorreparatie bij een gebroken riem.
U kunt de vaste roller zelf vervangen of dit toevertrouwen aan specialisten.
Het vervangen van Geleiderol - instructies, beschrijvingen en reparatie
Geleiderol poly v-riem voor